?etvrto hodo?aš?e vjernika Biskupije i drugo hodo?aš?e mladih u Svetište Majke naših stradanja u Goru održano je u subotu 28. rujna. Iz Petrinje su 7 sati ujutro put Gore krenuli i Marijini legionari i pridružili se mladima iz Siska koje je predvodio vl?.Ivan Grbeši?.
Tako?er, po drugi puta ovdje su se okupili i vjerou?itelji da bi na po?etku vjeronau?ne godine zamolili zagovor Majke Božje za rad s djecom i mladima.
Hodo?aš?e kao i sve?ano misno slavlje predvodio je sisa?ki biskup Vlado Koši? u zajedništvu s rektorom svetišta pre?. Paškom Glasnovi?em, generalnim vikarom mons. Markom Cvitkuši?em, povjerenikom za pastoral mladih vl?. Ivanom Grbeši?em i tridesetak sve?enika.
Slavlju je nazo?ilo i više stotina hodo?asnika pristiglih iz cijele biskupije, a njih oko stotinu došlo je pješice iz Siska, Petrinje i Gline.
U homiliji biskup je s okupljenima podijelio svoje misli o Mariji koju se u Lauretanskim litanijama naziva „prijestolje mudrosti – sedes sapientiae“. „Prikladno je doista da na po?etku školske i pastoralne godine razmišljamo o mudrosti, molimo se za vje?nu mudrost i u Mariji prona?emo Mudrost, Krista Gospodina našega Spasitelja koji nam jedini može dati i životnu mudrost i svetost. Ve? u starini Mariju se u Crkvi Božjoj ?asti kao Majku Utjelovljene Mudrosti te se zato ?itaju tzv. mudrosne poslanice, osobito Knjiga mudrih izreka, Knjiga Sirahova i Knjiga propovjednika. U raznim marijanskim pohvalama Mariju se naziva: Majkom Mudrosti, Vrelom Mudrosti, Ku?om Mudrosti i ponajviše Prijestoljem Mudrosti. Naslovom Prijestolje Mudrosti zajedno se slavi maj?insku službu BDM, njezino kraljevsko dostojanstvo i izuzetnu mudrosti i razboritost… Prvo ?itanje iz Knjige Sirahove iznosi veliku ?ežnju za mudroš?u koju je imao starozavjetni vjernik, ali koju moramo osje?ati i svi mi, draga bra?o i sestre: ‘Kad još bijah mladi?, prije svojih putovanja molio sam otvoreno za mudrost u molitvama, pred vratima Svetišta za nju sam molio i do posljednjeg ?u dana tragati za njom… tražio sam mudrost od svoje mladosti… pružao sam ruke prema nebu i oplakivao što je ne poznam’. Tragati za mudroš?u znak je ponizna duha, ?ovjeka koji zna da ne zna, koji je otvoren Božjem daru mudrosti. A kako je na?i? Sirah odgovara: ‘Prignuvši malo uho, nau?ih je i stekoh mnogu pouku’. Treba biti ponizan i prignuti uho svoje duše, razmatrati u srcu i neprestano, kad ju i na?emo, i dalje za njom ?eznuti jer nitko ne posjeduje puninu mudrosti osim Blažene Djevice Marije koja je nosila i darovala svijetu vje?nu Mudrost, Sina Božjega. Zato i kaže sveti pisac: ‘Duša se moja za nju borila, pomno sam se držao Zakona’. Ta borba i to traženje ne prestaje ?itav život“.
Biskup istaknuo i kako je posebno važno ?uti zadnje rije?i odlomka iz Knjige Sirahove: „Za pla?u mi je Gospodin jezik podario: njime ?u ga slaviti“, jer onaj koji je upoznao Božju Mudrost, dužan je o njoj i govoriti, za nju svjedo?iti. „Zar nismo to prije svega mi, propovjednici: ?akoni, prezbiteri i biskupi, zar nisu to vjerou?itelji koji govore o Bogu? Ali zar nisu to i roditelji, djedovi i bake, bra?a i sestre, koji svojoj djeci, unucima i bra?i trebaju navijestiti Isusa, govoriti o Bogu, voditi ih putem vjere“, zapitao se biskup.
Osvrnuvši se na po?etak nove školske godine u kojoj djeca zapo?inju stjecanja znanja i vještine, ne samo u znanstvenim disciplinama nego i vještine lijepog ponašanja, biskup je rekao kako je za nas vjernike potrebno i više od toga. „Sveti Pavao kaže kako ‘znanje nadima, a ljubav izgra?uje’ (Rim 8,1), te kako on sve ‘gubitkom smatra zbog onog najizvrsnijeg, zbog spoznanja Isusa Krista’ (Fil 3,8). Upoznati Isusa Krista i slijediti ga jest više od znanja, to je mudrost života. I mudrost i znanje su darovi Duha Svetoga. Znanje najizvrsnije je Isus Krist, a Mudrost je on sam, koji je došao po Djevici Mariji, koja je stoga Prijestolje Mudrosti. Tako se u krš?anskoj perspektivi i škola treba shva?ati kao cjeloživotno upoznavanje Krista i njegova nauka, napredovanje u mudrosti života, ‘ne bismo li kako dohvatili (Krista), jer smo i sami zahva?eni od Krista’ (Fil 3,12). Dar mudrosti kao dar Duha Svetoga potreban je za naš krš?anski život. Po Duhu Svetome koji je djelitelj svih duhovnih darova, posebno vjere, nade i ljubavi, i mi postajemo mudri da bismo ne samo puno toga znali, nego da bismo to što znamo tako vrednovali da znamo izabrati onaj put koji nas vodi u život. Stoga i na po?etku školske i vjeronau?ne godine u mnogim crkvama u?enici i u?itelji sa svojim vjerou?iteljima i sve?enicima slave Misu zaziva Duha Svetoga. Sje?am se kako je mene moja prabaka ispra?ala u školu govore?i mi: ‘moli se Duhu Svetome da ti rasvijetli pamet da se budeš dobro u?io’. Nitko u tom procesu zrenja i odrastanja ne smije biti izuzet: važni su tu svakako u?itelji, koji nisu samo predava?i znanja nego i odgojitelji – zato se i škole zovu ‘obrazovno-odgojne ustanove’, ali i roditelji, ?ija je uloga nezamjenjiva. Kada se radi o odgoju, bilo koje vrste, tada su upravo roditelji oni koji su najodgovorniji za odgoj svoje djece, tako da i svaki školski ili vjerski sustav koji želi ovaj ili onaj odgoj u školama, treba za to suglasnost roditelja. To roditeljima jam?e sve me?unarodne konvencije, a posebno Konvencija Ujedinjenih naroda o pravima djeteta usvojene 1989. i ratificirane od strane svih zemalja ?lanica Europske unije. Ona u ?lanku 5 kaže: ‘Roditelji ili druge osobe koje su zakonski odgovorne za dijete trebaju se za dijete brinuti’. ?lanak 14. t. 2. kaže: ‘Roditelji imaju pravo i dužnost usmjeravati dijete’., a ?lanak 29: ‘Dijete ima pravo na odgoj i obrazovanje usmjereno na razvoj svojih sposobnosti, te na razumijevanje mira, prijateljstva, ravnopravnosti i poštivanja prirodnog okoliša’. I što je nama veoma važno, ve? na po?etku u ?lanku 2. Konvencija jasno kaže: ‘Svaka država ?e poštivati prava svakog djeteta bez diskriminacije glede rase, boje kože, spola, jezika, vjere i politi?kog uvjerenja djeteta ili ?lanova njegove obitelji’. Majko Marijo, ti Prijestolje Mudrosti, sve nas vodi k vje?noj Mudrosti i osobito djecu i mlade u?i mudrosti života“, zaklju?io je na kraju molitvom biskup.
Nakon mise katehezu je održao župni vikar iz Kloštar Ivani?a fra Franjo Vuk, a zatim su se okupljenima predstavili ?lanovi zajednice vjera i svjetlo zajedno s povjerenicom za pastoral osoba s invaliditetom Sisa?ke biskupije g?om Željkom Šemper. Hodo?aš?e je zaklju?eno Euharistijskim klanjanjem koje je predvodio župni vikar iz Kutine o. Artur Makara.